Kraj

Mazda realizuje zintegrowany projekt komunikacyjny

Podstawą działań jest ogólnopolski konkurs designu "Poczuj radość tworzenia". Za strategię i kreację komunikacji marketingowej odpowiada agencja reklamowa Upside.

Konkurs Mazdy Motor Poland polega na zaprojektowaniu flakonów dla perfum Zoom-Zoom (wersja dla kobiet i mężczyzn). Obie wersje zapachowe zostaną stworzone wspólnie z Kayah i perfumerią Douglas. Marketer uruchomi w tym celu www.mazdadesign.pl, specjalny serwis konkursowy.

 

Projekt przygotowany przez Upside ma łączyć działania wykorzystujące PR, BTL, event marketing, ATL (prasa, internet) oraz social media. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Mindshare.

 

– Każdy model Mazdy jest projektowany tak, by zapewniać wyjątkową przyjemność podróżowania. Chcemy, aby uczestnicy konkursu poczuli w sobie Zoom-Zoom i pomyśleli, jak je wyrazić w projekcie flakonów perfum. Liczymy, że powstanie dużo ciekawych prac – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR Mazda Motor Poland.

 

Prace konkursowe będzie można zgłaszać do początku czerwca br. Każdy uczestnik może złożyć po jednej pracy w każdej z kategorii: projekt do wdrożenia i projekt z fantazją. Zgłoszone prace oceniane będą za oryginalność i innowacyjność, nawiązanie do designu Mazdy oraz estetykę i realność wdrożenia. Ważna będzie również spójność koncepcji na obie wersje flakonu – męską i damską.

 

– Wystarczy nam szkic i krótki opis koncepcji autora. Konkurs jest dla osób z fantazją, które najlepiej w projekcie oddadzą Zoom-Zoom i linię designu Mazdy – mówi Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie.

 

W jury będą zasiadać Maja Ganszyniec, designerka, przewodnicząca jury, Peter Birtwhistle, główny projektant Mazdy w Europie, Fryderyk Zyska, laureat nagrody grand prix konkursu Zoom-Zoom Mazda Design 2010, oraz przedstawicielki partnera merytorycznego konkursu, Międzynarodowego Festiwalu Designu w Łodzi: Małgorzata Żmijska, manager festiwalu, i Agnieszka Kajper, projektantka specjalizująca się w designie szkła.

Kreatorem limitowanej edycji zapachu Zoom-Zoom jest sieć perfumerii Douglas. Zapach wraz z flakonem autorstwa polskiego projektanta trafi jesienią na półki Douglas House of Beauty, największej perfumerii w Polsce, w warszawskiej Arkadii.

Główną nagrodą grand prix poza realizacją zwycięskiego projektu będzie roczne stypendium na studiach podyplomowych w zakresie design management na wybranej uczelni w Polsce lub nagroda pieniężna w wysokości 10 tys. zł