Zagranica

Marketing online musi przynosić korzyść 

Badanie WFA i Firefly Millward Brown pokazuje, co rodzice i dzieci akceptują w internecie.

World Federation of Advertisers (WFA) i Firefly Millward Brown przygotowały raport dotyczący preferencji online pod nazwą Project Reconnect. Przeprowadziły sondaż globalny obejmujący rodziców i dzieci, z którego wynika, że bez względu na kraj czy grupę wiekową opinie na temat tego, co jest dopuszczalne w sieci, a co nie, są bardzo zbliżone.

W pierwszej fali przepytano konsumentów z Brazylii, Chin, Wielkiej Brytanii i z USA. W ich opinii dopuszczalne są reklamy, które dają określone korzyści, a także takie, które się wyróżniają, bawią, angażują.

Wielu respondentom reklama internetowa kojarzy się negatywnie, jeżeli ma format banneru, pop-upu czy spamu. Uważają, że na reklamę jest miejsce w sieci, ale reklamodawcy nie powinni przekraczać pewnych granic i napastować konsumentów.

(Warc.com)