Kraj

Agora SA będzie kontynuować w tym roku inwestycje w media

Na wczorajszej konferencji prasowej Agory SA, podsumowującej wyniki finansowe spółki w 2001 r., Wanda Rapaczyński, prezes Agory, poinformowała, że firma...

Na wczorajszej konferencji prasowej Agory SA, podsumowującej wyniki finansowe spółki w 2001 r., Wanda Rapaczyński, prezes Agory, poinformowała, że firma będzie w tym roku kontynuować proces inwestycji w media. Przyznała, że niektóre transakcje są zaawansowane i liczy, że zakończą się w I kwartale br. Budżet inwestycyjny, jakim dysponuje Agora SA na chwilę obecną, wynosi 1,5 mld zł. Rapaczyński potwierdziła, że spółka rozważa inwestycję w jedną z naziemnych stacji telewizyjnych, przy czym wchodzi w grę albo pakiet większościowy akcji, albo pakiet mniejszościowy, ale na poziomie umożliwiającym wpływ na zarządzanie stacją. Ponadto Agora weźmie prawdopodobnie udział w dalszym ciągu przedłużającego się procesu prywatyzacji Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych. W planach Agory jest również wejście na rynki regionu Europy Wschodniej. Rapaczyński nie skomentowała natomiast spekulacji na temat tego, czy Agora posiada wyłączność na zakup akcji firmy reklamy zewnętrznej AMS SA oraz czy spółka jest zainteresowana kupnem czasopism Prószyńskiego. Obecnie nie jest natomiast brana pod uwagę inwestycja w ogólnopolską stację radiową. Przychody Agory SA w czterech kwartałach ubiegłego roku wyniosły 777,1 mln zł, co oznacza spadek w porównaniu z rokiem ubiegłym o 4,2 proc. Wynik netto wyniósł 177,9 mln zł. Największe przychody w Agorze SA generuje “Gazeta Wyborcza” (“GW”). W ubiegłym roku przychody z reklam w “GW” osiągnęły poziom 558,3 mln zł i jest to wynik o 9,3 proc. niższy od wyniku z 2000 r. W całym roku 2001 r. średni nakład sprzedany “GW” wzrósł o 0,3 proc. w porównaniu z 2000 r. i wyniósł 463 tys. egz. Sprzedaż reklam grupy radiostacji Agory SA w ub.r. spadła o 2,5 proc., do 34,8 mln zł. W 2001 r. Agora SA kupiła 100 proc. udziałów w bezpłatnym miesięczniku “City Magazine”, który wygenerował z reklam 4,5 mln zł (wzrost o 79 proc. w porównaniu z 2000 r.). Całkowita sprzedaż usług internetowych (portal www.gazeta.pl) w 2001 r. wyniosła 3,8 mln zł, z czego 3 mln to przychody z reklam. W październiku ub.r. Agora SA wydała pierwszy numer bezpłatnej gazety “Metro”. Do końca 2001 r. wpływy ze sprzedaży reklam w “Metrze” wyniosły 0,3 mln zł. (PR, KP)