Zagranica

Budżety marketingowe mniejsze na Wyspach

W pierwszym kwartale budżety marketingowe obniżono o 5,1 proc. w Wielkiej Brytanii. To drugi z rzędu kwartał spadku wydatków. Marketerzy nie wierzą, że konsumenci będą więcej kupować.

Sondaż IPA/BDO Bellwether zrealizowany na próbie 300 firm pokazuje, że średnio budżety marketingowe obniżono o 5,1 proc. w pierwszym kwartale tego roku. W ostatnim kwartale ub.r. obniżka wyniosła 5,4 proc. Te decyzje mają związek z pesymizmem panującym wśród konsumentów odnośnie do zakupów. Potwierdziły go nie tylko badania, lecz także kiepska sprzedaż – wyniki jesienne były najgorsze od 1996 r.

Kiepskie nastroje miały związek m.in. z dużymi cięciami wydatków w sektorze publicznym oraz w firmach, które za wszelką cenę starały się ochronić marże operacyjne.

Najczęściej wydatki obniżano w kategoriach: promocje, direct marketing, PR, eventy. Z kolei media, wyszukiwarki i internet odnotowały większe inwestycje.

(Brandrepublic.com)