Nasza Klasa rozważa opcję zainwestowania w markę badawczą, pod którą ma być rozwijane portfolio produktów badawczych. Decyzja w tej sprawie nie została jeszcze podjęta. Obecnie analizy prowadzone są w panelu użytkowników portalu, który liczy blisko 12-12,5 mln aktywnych użytkowników.
– Nk.pl ma ogromny potencjał badawczy i chcemy go wykorzystać. Badania to kolejny, naturalny etap rozwoju spółki i jego portfela usług – mówi Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie.
W badaniach użytkowników portalu wykorzystywane są m.in. metody CAWI, pogłębionego wywiadu IDI oraz booster etnograficzny. Na ich podstawie generowane są segmentacje wraz ze zbiorem insightów konsumenckich. Nasza Klasa oferuje w prowadzonych badaniach m.in. profile behawioralne, próby lifestyle’owe, targetowanie geograficzne itp.
Wiadomo, że firma prowadzi rozmowy na temat rozwoju portfolio produktów badawczych z jedną z międzynarodowych firm badawczych obecnych już na polskim rynku. Sobieszek odmawia komentarza w tej sprawie. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że podobne rozmowy prowadziła wcześniej z Millward Brown SMG/KRC, ale zakończyły się one fiaskiem.