M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Red Bull odzyskał pozycję lidera

Beata Goczał | 27 kwietnia 2011, 06:00

Po długiej przerwie marka notuje najwyższy wzrost sprzedaży w kategorii energetyków.

Red Bull jest znów liderem w kategorii napojów energetycznych. Z danych udostępnionych przez Red Bull Polska wynika, że w marcu br. marka miała 21 proc. udziałów wartościowych w tym segmencie napojów (dane za Nielsenem).

Marketer nie podaje jednak dynamiki wzrostu. Wiadomo jedynie, że Red Bull, podobnie jak inne marki energetyków, zyskał na sporze, który trwa od jesieni ub.r. wokół niedawnego jeszcze lidera rynku, czyli Tiger Energy Drink (patrz MMP24 z 14 kwietnia br. ).

Red Bull był liderem rynku energetyków w Polsce przez długi czas. Do momentu, w którym Tiger Energy Drink nie rozpoczął intensywnej ekspansji marketingowej. Rekordowe wyniki marka ta miała jesienią 2009 r., kiedy jej udział w rynku napojów energetyzujących (wyłączając kanał dyskontowy, na który nie były dopuszczane markowe energetyki) wynosił 45 proc. ilościowo i 40 proc. wartościowo. Wtedy Red Bull miał 12 proc. udziałów pod względem ilościowym i 26 proc. wartościowym.

Red Bull obecnie jest jednym z droższych produktów w swojej kategorii – puszka napoju kosztuje ok. 5-6 zł. Ceny konkurencyjnych brandów oscylują od 2 do 3,5 zł. Właściciel marki zapowiada, że nie zdecyduje się na obniżkę ceny. Uzasadnia to tym, że Red Bull jako marka plasuje się w segmencie produktów premium i w ramach swojej strategii nie stawia na walkę cenową z innymi produktami.

Czytaj więcej na temat: , , ,