M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Pepsi utrzyma wysoki share of voice

Tomasz Wygnański | 28 kwietnia 2011, 06:00

Pepsi-Cola GB pod skrzydłami PepsiCo i nowej dyrektor marketingu nabiera tempa. Projekt "Refresh" zafunduje publiczne strefy rekreacyjne.

W ub.r. share of voice marki Pepsi w kategorii cola był zbliżony do Coca-Coli, w tym roku brand nadal chce walczyć o rynek i utrzymać obecność w mediach na wysokim poziomie.

W styczniu minął rok od wprowadzenia nowego logo i opakowania Pepsi pod nazwą "smile". Marka zrealizowała też w ub.r.  kilka dużych kampanii, m.in. "Refresh", kampanię piłkarską związaną z mundialem i akcję świąteczną. Według marketera ta zmasowana ofensywa przyniosła efekty i udziały rynkowe Pepsi w kategorii cola powiększyły się, zmniejszył się też dystans do głównego konkurenta. Firma jednak nie ujawnia danych. Można szacować, że w 2010 r. udziały ilościowe Coca-Coli i Pepsi wynosiły odpowiednio 37 i 25 proc.

Marka jest obecnie obsługiwana m.in. przez agencje BBDO Warszawa, Digital One i dom mediowy Media Direction OMD.

Pepsi w ramach promocji buduje dwie strefy rekreacyjne – Port Wisła na warszawskim Solcu i Port Chorzów na Śląsku, ich otwarcie nastąpi za kilka dni. Będą to miejsca do spędzania wolnego czasu dla rodzin z dziećmi, wieczorem mają mieć charakter bardziej imprezowy. To długofalowe (minimum trzy lata) projekty wizerunkowe Pepsi, stworzone w ramach międzynarodowej platformy komunikacyjnej "Refresh Project", która ma na celu m.in. "odświeżanie" miejsc, przestrzeni publicznej.

Pomysł obu "portów" wymyśliła sama firma Pepsi-Cola GB i koncept ten został gruntownie przebadany. W organizacji przedsięwzięcia marka Pepsi współpracuje z agencją Sound of Music.

Ostatni okres to czas ogromnych zmian w Pepsi-Cola GB, właściciela takich marek jak m.in. Pepsi, 7Up, Lipton Ice Tea i Adrenaline Mountain Dew. Spółka zakończyła integrację z koncernem PepsiCo, bo wcześniej należała do tzw. bottlera – firmy PepsiAmericas. W poprzednim układzie właścicielskim marketer był o wiele mniej aktywny. Od połowy ub.r. w firmie jest też nowa dyrektor marketingu – Anna Tutak-Kordyl, która od stycznia br. pełni nową, szerszą funkcję beverages category general manager Poland.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,