M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

2in1 od Philipa Morrisa

Maciej Burlikowski | 28 kwietnia 2011, 06:00

Koncern tytoniowy po raz kolejny testuje w Polsce nowe papierosy - innowacyjnością chce się bronić przed wojną cenową.

Philip Morris Polska, największy w kraju producent wyrobów tytoniowych, wprowadza na rynek nowy wariant jednej z kluczowych swoich marek – L&M 2in1.

W filtrze papierosów L&M Forward 2in1 umieszczono kulkę (kapsułkę) z mentolem. Można je palić zwyczajnie – jak papierosy typu light, natomiast jeśli zgniecie się tę kapsułkę to papieros smakuje jak mentolowy. Paczka KS-20-S L&M Forward kosztuje 10,80 zł.

Jest to już dziesiąty wariant marki L&M. Po raz kolejny Philip Morris zdecydował się testować nowość produktową na naszym rynku – Polska jest bowiem pierwszym rynkiem, na który został wprowadzony L&M Forward 2in 1.

– W charakter marki L&M wpisane jest dostarczanie innowacyjnych rozwiązań produktowych zaspakajających zmieniające się potrzeby konsumentów. Odpowiedzią na te potrzeby jest nasza nowość L&M Forward 2in1 – mówi Katarzyna Figurska, brand manager L&M w Philip Morris Polska.

W styczniu br. Philip Morris wprowadził wariant Marlboro Flavor Plus, które wyróżniają się paczką z oryginalnym otwarciem typu pull-up oraz ze specjalnym filtrem, w którym umieszczono tytoń – dzięki czemu wyglądają jak papierosy typu full flavour (mocne), ale smakują jak lighty i zawierają tyle samo nikotyny i substancji smolistych (patrz MMP24 z 24.01 br.).

Wygląda więc na to, że Philip Morris, stawiając na innowacyjność produktową, chce uciec od wojny cenowej. Rynek papierosów w Polsce, jak szacuje firma Euromonitor, ilościowo zmalał w ub.r. o 6 proc. (do niespełna 58 mld szt.), a wart był blisko 22 mld zł. Najwięcej, bo o jedną czwartą, z 8 do 10 proc. wzrosły udziały firmy JTI (m.in. dzięki agresywnej polityce cenowej marek Camel, LD i Winston). Philip Morris umocnił swoją pozycję lidera branży – jego udziały także wzrosły o 2 punkty proc. – z 36 do 38 proc. (źródło: Rp.pl).

Wprowadzenie nowego wariantu L&M Forward wspiera komunikacja w punktach sprzedaży na terenie całego kraju oraz działania marketingu bezpośredniego. Visuale do tej kampanii przygotowała agencja Leo Burnett w Mediolanie. (wsp. BG)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,