M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

KRRiT ostrzega przed ukrytą reklamą

Maciej Burlikowski | 28 kwietnia 2011, 06:00

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zajęła stanowisko w kwestii obecności nadawców w internecie, a w szczególności w serwisach społecznościowych. Ostrzega, że będzie reagować w przypadku podejrzeń o ukrytą reklamę.

W związku z licznymi, jak twierdzi Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, skargami od widzów i słuchaczy, zajęła się ona problemem obecności nadawców w internecie, a zwłaszcza w serwisach społecznościowych, i sposobem informowania o tym w programach w radiu i telewizji. W związku z powyższym KRRiT opublikowała swoje stanowisko, które przytaczamy w całości:

"Obecność nadawców w internecie, w tym na portalach społecznościowych, stanowi dziś oczywisty element kontaktów ze słuchaczami i widzami. Jest to również forma promowania programu i działań związanych z zadaniami realizowanymi przez nadawcę.
Nadawcy publiczni powinni jednak zachować kontrolę redakcyjną nad treściami upowszechnianymi w internecie, przede wszystkim przez umieszczanie ich na własnych portalach (w tym w serwisach społecznościowych). Nie powinni odsyłać odbiorcy do umieszczonych w internecie treści niezbędnych do zrozumienia audycji. Prezentowanie na antenie faktu obecności nadawcy na innych portalach i w serwisach społecznościowych powinno mieć charakter informacji pozbawionej cech reklamy czy też promocji samych portali bądź serwisów.
KRRiT będzie oceniać poszczególne problemy rodzące się w procesie konwergencji mediów. Będzie reagować w sytuacjach, gdy w przekazach dotyczących portali czy stron internetowych wystąpi ukryty przekaz handlowy".

Czytaj więcej na temat: