Ministerstwo wydało zgodę na akwizycję wartą 3,7 mld dol., pod warunkiem że w USA Unilever sprzeda marki VO5 należącą do portfolio Alberto Culver oraz Rave z własnego portfela.
Po sfinalizowaniu transakcji Unilever może sprzedawać markę VO5 poza Stanami Zjednoczonymi.
W Wielkiej Brytanii Unilever już uzgodnił z komisją handlu, że pozbędzie się produktów mydlanych z portfolio Alberto Culver.
Paul Polman, CEO Unilevera, podkreśla, że transakcja da Unileverowi efekt skali w bardzo atrakcyjnych, rosnących kategoriach rynkowych. Nakłady technologiczne i globalna dystrybucja pozwolą na ich dalszy rozwój, szczególnie w regionach wschodzących.
Ponadto akwizycja winduje Unilevera na pierwszą pozycję na świecie w kategorii odżywek do włosów, na drugie miejsce w kategorii szamponów i na trzecie w kategorii stylizacji.
W portfolio Alberto Culver są m.in. takie marki, jak: TRESemmé, Nexxus, Motions, St. Ives i Simple.
Przejęcie Alberto Culver to druga tak duża transakcja Unilevera w ciągu ostatnich kilku miesięcy, w grudniu za 1,2 mld dol. przejął kategorię środków czyszczących i proszków od Sara Lee.
(Brandrepublic.com)