Zagranica

Top 10 najlepiej zarabiających ludzi reklamy

Pomimo kryzysu gospodarczego szefowie największych struktur reklamowych na świecie zarobili w 2010 r. znacznie więcej niż rok wcześniej.

Liderem w zestawieniu przygotowanym przez “AdWeek” za rok 2010 jest John Wren, CEO grupy komunikacyjnej Omnicom. Jego zarobki wyniosły 10,7 mln dol., co oznacza wzrost o 37 proc. w porównaniu z 2009 r. Na kolejnych miejscach znaleźli się szefowie pozostałych największych grup reklamowych – Michael Roth, CEO IPG, zarobił 10,2 mln dol. (wzrost o 62 proc.), a wynagrodzenie Martina Sorrella, CEO WPP, wyniosło 7,1 mln dol. (wzrost o 69 proc.).

W rankingu zabrakło informacji o zarobkach Maurice’a Levy’ego, CEO Publicis Groupe, który zrzekł się bonusów finansowych w geście solidarności ze swoimi podwładnymi.

Wśród dziesięciu najlepiej zarabiających menedżerów w reklamie znaleźli się także Randy Weisenberger, CFO Omnicom – 8,2 mln dol., Andrew Robertson, CEO BBDO – 6,6 mln dol., Tom Carroll, CEO TBWA – 6,5 mln dol., Nick Brien, CEO McCann WorldGroup – 4,8 mln dol., Frank Mergenthaler, CFO IPG – 3,9 mln dol., Paul Richardson, CFO WPP – 3,6 mln dol. i Philippe Krakowsky, EVP IPG – 2,9 mln dol.

(na podstawie “AdWeek”)