Kraj

PL.2012 nie ma pieniędzy na reklamę

Rządowa spółka powołana do obsługi imprezy nie zdobyła potrzebnego budżetu na planowane działania reklamowe.

Według naszych informacji PL.2012 nie przeprowadzi planowanej na ten rok kampanii reklamowej związanej z Euro 2012. Początkowo planowano, że spółka zbierze na ten cel pieniądze od innych agend rządowych oraz instytucji administracji państwowej i będzie koordynować działania promocyjne związane z imprezą. Miał odbyć się także przetarg na obsługę tych działań. Planowany budżet miał wynieść ok. 50 mln zł. Nie jest jednak wciąż wykluczone, że mniejszy projekt promocyjny PL.2012 wystartuje jeszcze na początku przyszłego roku.

Jak na razie największą planowaną kampanią reklamową związaną z Euro 2012 jest akcja przygotowywana przez Polską Organizację Turystyczną (POT). Projekt obejmie Niemcy, Francję i Wielką Brytanię, a jego budżet wyniesie ponad 36 mln zł. Kreację przygotowują agencje BBDO i Proximity, planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Arena Media.