Kraj

Polkomtel SA poszukuje agencji do tworzenia kampanii wizerunkowych

Po dwóch latach współpracy z agencją Leo Burnett firma Polkomtel SA, właściciel marki Plus GSM, zdecydowała się na ogłoszenie przetargu....

Po dwóch latach współpracy z agencją Leo Burnett firma Polkomtel SA, właściciel marki Plus GSM, zdecydowała się na ogłoszenie przetargu. Rozmowy finalne są prowadzone z czterema agencjami: McCann-Erickson, Euro RSCG New Europe (która już prowadzi markę Simplus), Oxygen i Communications Unlimited. “Poszukujemy agencji kreatywnej – wyjaśnił Leszek Kamiński, rzecznik prasowy Polkomtel SA – która przeprowadzałaby kampanie wizerunkowe dla marki Plus GSM”. Dodał, że planowany jest rozdział budżetu kreatywnego. “Leo Burnett będzie pracować dla nas jako agencja reagująca na bieżące potrzeby tej marki – powiedział. – W obecnym przetargu chcemy natomiast wyłonić agencję do tworzenia kreacji kampanii wizerunkowych”. Planowanie strategiczne na razie ma pozostać w Leo Burnett, której umowa z tym klientem, według Kamińskiego, jest podpisana na kolejne dwa miesiące. Kamiński nie chciał powiedzieć, czy po upływie tego terminu będzie ona kontynuowana, czy też rozpisany będzie kolejny przetarg. Do prowadzonego obecnie Leo Burnett nie została zaproszona, ponieważ Polkomtel SA zdecydował się na podzielenie budżetu marki Plus GSM. Jarosław Ziębiński, dyr. generalny Leo Burnett, potwierdził, iż wie o istnieniu takiego przeglądu, ale nie jest upoważniony do udzielania jakichkolwiek informacji na ten temat. “Mogę tylko powiedzieć, że ilość prowadzonych przez nas projektów dla tego klienta zapewnia nam pracę na co najmniej kilka miesięcy” – powiedział. Do przetargu zaproszono kilka agencji, nie podano jednak pełnej listy, wiadomo, że były to zarówno agencje sieciowe, jak i lokalne, mniejsze. “Chcieliśmy porównać oferty z małych i dużych agencji” – powiedział Kamiński. Rozstrzygnięcie jest zaplanowane na koniec marca. Nie jest planowany przetarg na obsługę mediową, jednak nieoficjalnie mówi się, że i w tej dziedzinie Plus GSM może zdecydować się na zmiany. Obecnie markę Simplus obsługuje Universal McCann, Plus GSM – Starcom. Nie została podana wielkość budżetu na rok 2002. W 2001 r. Plus GSM wydał na reklamę ponad 144 mln zł (w tym 18 mln wspólnie z Simplusem) – dane za Expert Monitorem. Plus ma 3 mln abonentów. Dla porównania Era ma ich 3,77 mln (dane na koniec 2001 r.), a PTK Centertel – 2,8 mln (dane z grudnia 2001). (AMS)