Kraj

UEFA negocjuje z firmą finansową i energetyczną

Organizatorzy Euro 2012 szukają minimum dwóch sponsorów narodowych.

Organizatorzy rozgrywek UEFA Euro 2012 chcą pozyskać jeszcze co najmniej dwóch sponsorów narodowych. Na razie jedynym jest marka Wedel. Tymczasem zgodnie z planami UEFA każdy kraj-gospodarz ma mieć czterech sponsorów narodowych.

Według naszych informacji UEFA prowadzi obecnie negocjacje z firmami z branży finansowej i energetycznej. Nie wiadomo natomiast, czy uda znaleźć się czwartego sponsora, bo czasu jest coraz mniej, a kategorie z dużymi budżetami marketingowymi są “pozajmowane” przez sponsorów międzynarodowych. Są nimi obecnie: Carlsberg, Castrol, Coca-Cola, Hyundai, McDonald’s, Orange i Sharp.

Cena pakietu sponsora narodowego nie jest znana, ale na rynku mówi się o kwocie 10-20 mln zł.

– Zakup pakietu sponsorskiego to dopiero początek. Podobną kwotę należałoby wyłożyć na komunikację marketingową związaną ze sponsoringiem i oczywiście trzeba mieć dobry pomysł, aby fakt bycia sponsorem zdyskontować. Takie działania wymagają planowania czasu, którego do Euro jest coraz mniej – mówi Tomasz Rachwał, prezes firmy marketingu sportowego Polish Sport Promotion.