M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

20 mln słuchaczy

Alicja Szabłowska | 20 maja 2011, 06:00

Badania Radio Track wskazują, że rośnie liczba słuchaczy w pasmach drive time.

Najnowsze badania Radio Track (II-IV 2011) wykazały, że niemal 20 mln osób słucha radia w pasmach drive time w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym.

W porannym paśmie drive time – w dni powszednie w godz. 7-9 – radio włącza 13,9 mln osób. To o 200 tysięcy więcej niż w analogicznej fali przed rokiem i jest to najwyższy wynik w ciągu ostatniego roku.

Z kolei popołudniami (godz. 15-19) radio towarzyszy 14,2 mln Polaków (wzrost o ponad 100 tysięcy). W godz. 7-9 w domu radia słucha 8,1 mln osób, w samochodzie 4 mln, a w pracy – 3,3 mln. Po południu radio w domu włącza 6,9 mln słuchaczy, w samochodzie 6,3 mln, a w pracy – 2,5 mln (patrz wykres, źródło: Badaniaradiowe.pl).

Godziny poranne i popołudniowe to czas, kiedy najwięcej osób się przemieszcza, a radio jest idealnym medium w podróży, nie tylko w samochodzie, ale – dzięki upowszechnieniu się odbiorników przenośnych (np. w telefonach komórkowych i odtwarzaczach mp3/mp4) – również w komunikacji miejskiej. Słuchanie radia jest czynnością powszechną podczas podróży do pracy, do szkoły czy w drodze na uczelnię i z powrotem.

We wszystkich kategoriach wiekowych zasięg radia w pasmach drive time utrzymuje się powyżej 60 proc. Widać przy tym tendencję, że dużo więcej młodych osób włącza radio po południu niż rano. Połowa słuchaczy w wieku 15-24 lat słucha radia w paśmie 15-19, a tylko co trzeci w paśmie 7-9. Dokładnie odwrotnie jest w najstarszej grupie (60–75 lat).

Spośród grup zawodowych w pasmach drive time radio notuje najwyższe zasięgi wśród dyrektorów i prezesów – trzy czwarte z nich włącza odbiorniki w badanym czasie. Zasięgi powyżej 70 proc. w tych godzinach utrzymują się też wśród właścicieli firm i przedstawicieli wolnych zawodów.

Ciągłe badania słuchalności w Polsce Radio Track zlecił KBR (Komitet Badań Radiowych), który tworzą cztery grupy radiowe: Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF i Time SA. Dane: Radio Track, Millward Brown SMG/KRC, fala: II-IV 2011, dni powszednie, pasma 7-9 i 15-19, wszyscy 15+, cała Polska.

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,