M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Szymon Majewski przyciągnął do PKO BP blisko 84 tys. nowych klientów

Maciej Burlikowski | 23 maja 2011, 06:00

Zmasowana akcja reklamowa PKO BP odniosła skutek.

W ciągu dwóch miesięcy – od 18 marca do 19 maja br., czyli od wprowadzenia przez bank PKO BP nowej oferty kont oraz startu kampanii reklamowej z udziałem satyryka Szymona Majewskiego – bank otworzył 134 842 nowe rachunki. Co istotne, jak podkreślają przedstawiciele banku, 62 proc. kont (83,6 tys.) otworzyli nowi klienci. Największą popularnością cieszy się reklamowane Konto za Zero – wybiera je blisko dwie trzecie osób.

To rzecz jasna zasługa zmasowanej akcji reklamowej PKO BP, który, jak podlicza TNS OBOP, na samą tylko telewizję w tej kampanii wydał ponad 21 mln zł cennikowo, przebijając pod tym względem nakłady ING Banku Śląskiego (19 mln zł), Banku Zachodniego WBK (15,5 mln zł) i Banku Millennium (kampania Dobrego Konta – blisko 15 mln zł).

Dla porównania Polbank EFG, który reklamuje Justyna Kowalczyk, w trakcie dwóch kampanii Mistrzowskich Kont (od sierpnia 2010 r. do marca br.) otworzył ich 200 tys. (bank ma 800 tys. klientów i 2,5 mln kont). W tym czasie wydał na reklamę ok. 20 mln zł cennikowo (dane Kantar Media). Z kolei Bank Zachodni WBK od przełomu lutego i marca ub.r. prowadził kampanię kont osobistych z udziałem Gérarda Depardieu i w jej trakcie otworzył ich 144 tys. Warto zaznaczyć, że BZ WBK płacił też klientom po 100 zł za otwarcie rachunku. W trakcie kampanii z Depardieu BZ WBK wydał na reklamę w mediach ok. 37 mln zł (cennikowo). Natomiast Bank Millennium, który od połowy lutego do końca marca, prowadził kampanię reklamową kont osobistych Dobre Konto (bez udziału żadnej gwiazdy), w 1,5 miesiąca otworzył ich 40 tys.

Tomasz Marszałł, dyrektor departamentu marketingu PKO BP, przekonuje, że kampania reklamowa z Majewskim zaowocowała również korzystną zmianą wizerunku największego polskiego banku: – Jak pokazują badania Millward Brown SMG/KRC, większość ankietowanych uważa, że nowe reklamy banku dowodzą, że zmienia się on na lepsze. Nasza marka zachowała kluczowe atrybuty, takie jak stabilność, wiarygodność czy bezpieczeństwo, jednocześnie budując pozycję w obszarach związanych z nowoczesnością, dynamiką i młodością.

81 proc. ankietowanych prawidłowo wskazuje ofertę banku promowaną przez Szymona Majewskiego, czyli Kont za Zero. Przebadane osoby trafnie wymieniają również główne zalety tego rachunku, czyli darmowość większości usług dostępnych w jego ramach. Te wyniki, zdaniem przedstawicieli PKO BP, dowodzą, że przestaje on być mylony z innym, podobnie brzmiącym bankiem (chodzi oczywiście o Pekao SA).

W innym badaniu MB SMG/KRC monitorującym kondycję marki, jej wizerunek i ocenę reklam bankowych, spot z Majewskim pt. "Dyrektor Marketingu" osiągnął rekordowy wynik zaangażowania uwagi. W historii badania jedynie cztery reklamy konkurencyjnych banków uzyskały podobne wyniki.

Jak pokazały badania przeprowadzone przez TNS Pentor, reklamy z udziałem Majewskiego mają wysoki potencjał do wyróżnienia się z bloku reklamowego i są dobrze powiązane z marką banku. Badanym najbardziej podobała się reklama "Pani Krystyna" w wersji "Nogi", natomiast do założenia konta w największym stopniu zachęca spot "Dyrektor Marketingu", który jest uznawany za najbardziej zrozumiały i rzeczowy. Ta reklama najlepiej komunikuje również zmiany zachodzące w banku.

Szymon Majewski promuje również swoim wizerunkiem nową ofertę ROR-ów na profilu PKO BP w Facebooku. 30 marca pojawiła się tam gra "Konkurs rzutów z Szymonem", w której można było brać udział do 3 kwietnia. Uczestnicy rywalizowali w konkursie o unikatowe koszulki, rzucając piłkę do kosza w seriach po 20 rzutów. Rozegrali blisko 14,7 tys. serii gry, a przez pięć dni liczba fanów profilu banku wzrosła o ponad 2 tys., do 4,7 tys. osób.

W kolejnej aplikacji (na profilu od 21 do 30 kwietnia) zadanie polegało na złożeniu postaci "Pani Krystyny z oddziału PKO Banku Polskiego" z dostępnych elementów – części ciała, ubrań i dodatków. Gracze zachęcali znajomych do głosowania na swoje postaci. Najlepiej oceniane "Krystyny" zostały nagrodzone zestawami gadżetów banku. W grze wzięło udział 5,8 tys. osób, które stworzyły 2,7 tys. postaci, a oddano 14,9 tys. głosów. Przez 10 dni trwania konkursu liczba fanów na profilu wzrosła o ponad 3 tys. – do 7,8 tys. osób. Obecnie profil lubi 8,1 tys. facebookowiczów. 18 maja uruchomiona została nowa gra z nagrodami "Dostarcz zero do Krystyny". Uczestnicy wcielają się w kuriera znanego z reklamy i mają do pokonania 15 pięter, by dostarczyć przesyłkę, co utrudniają im postaci przemieszczające się po poszczególnych piętrach. Konkurs potrwa do 31 maja.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,