Kraj

Megapanel poszerza ofertę o mobile

Badanie Megapanel PBI/Gemius mierzy internet mobilny oraz ruch z zagranicy.

Badanie Megapanel PBI/Gemius realizowane przez spółkę Polskie Badania Internetu oraz firmę Gemius, uznawane za standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych, począwszy od wyników marcowego pomiaru, zostaje uzupełnione o dwa nowe wskaźniki: “odsłony mobilne” oraz “odsłony zagraniczne”.

Pierwszy z nich dla wszystkich witryn objętych audytem site-centric będzie pokazywał informacje na temat liczby odsłon wykonanych za pomocą urządzeń mobilnych, takich jak telefony komórkowe, smartfony, tablety i inne tego typu urządzenia przenośne, oraz ich udziału w odsłonach krajowych.

Andrzej Garapich, prezes PBI, komentuje: – Wobec rosnącej popularności urządzeń przenośnych coraz ważniejsze staje się określenie, jaki udział w rynku ma w Polsce internet mobilny. Dzięki zastosowaniu w badaniu Megapanel PBI/Gemius omawianych rozwiązań lepiej poznamy preferencje tych internautów, którzy korzystają z sieci przez urządzenia przenośne, stając się tym samym “mobinautami”.

Drugi wskaźnik – “odsłony zagraniczne ogółem” – pokazuje dane dotyczące ruchu zagranicznego, które wcześniej nie były prezentowane w wynikach.

Poza tym w Megapanelu będzie także prezentowany wskaźnik “odsłony non-cookie” prezentujący informacje o ruchu w internecie z przeglądarek oraz urządzeń nieakceptujących tzw. ciasteczek (czyli z ang. “cookies”). Urządzenia te to między innymi: telefony z wyłączoną obsługą cookie, urządzenia GPS, konsole, przeglądarki pracujące w trybie prywatnym. “Odsłony non-cookie” rejestrowane są także w przypadku własnych ustawień użytkownika powodujących na przykład blokowanie third-party cookies i blokowanie cookies z danej domeny.

Jak wyjaśniają przedstawiciele PBI, jest to szczególnie istotne przy pomiarze odsłon z urządzeń mobilnych, w których odsetek odsłon non-cookie jest znacznie wyższy niż w przypadku ruchu z komputerów stacjonarnych lub laptopów.