Monitoring IMRG, który funkcjonuje od kwietnia 2000 r., przewiduje, że w tym roku wartość handlu w internecie przekroczy 70 mld funtów. W roku 2000 było to zaledwie 800 mln funtów, dekadę później – 58,8 mld funtów.
Najwięcej e-konsument wydaje na odzież (skok o 3245 proc. w ciągu 10 lat), na drugim miejscu plasuje się elektronika (wzrost o 996 proc.).
Wielką dynamikę odnotowały alkohole (825 proc. od 2002 r.), choć szczyty sprzedaży przypadają na listopad i grudzień, i z roku na rok coraz wyraźniej je widać.
IMRG przewiduje, że w ciągu najbliższych czterech lat wydatki co najmniej się podwoją, sięgając ok. 140 mld funtów.
Obecnie 80 proc. Brytyjczyków ma dostęp do internetu.
W marcu tego roku sprzedaż online wyniosła 5,1 mld funtów, podczas gdy cały handel offline odnotował wartość 30,7 mld funtów.
(Brandrepublic.com)