Zagranica

Amerykańscy CMO przywiązani do swych posad

Szefowie marketingu największych marek w USA za sprawą recesji pracują na swych stanowiskach dłużej niż jeszcze kilka lat temu.

Firma konsultingowa Spencer Stuart opublikowała nową edycję rocznego raportu nt. pracy m.in. menedżerów komunikacji i marketingu w amerykańskich firmach. Uwzględniono 100 największych reklamodawców według zestawienia “Advertising Age” obejmującego takie firmy, jak: General Mills, Procter & Gamble, McDonald’s czy Unilever.

Z raportu wynika, że średnia urzędowania chief marketing officera na koniec 2010 r. wyniosła 42 miesiące, podczas gdy rok wcześniej było to 34,7 miesiąca. Zdaniem analityków Spencer Stuart na wydłużenie to wpłynęła recesja.

Średnia dla wszystkich segmentów: marketingu, komunikacji i mediów, jest już znacznie niższa i wynosi 22 miesiące.

(na podst. www.warc.com)