Kraj

To nie puszka fasolki, to Warhol

Lowe GGK dla Krajowego Programu Kulturalnego Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej.

Agencja Lowe GGK Warszawa przygotowała strategię komunikacji i kreację kampanii promocyjnej na zlecenie Narodowego Instytutu Audiowizualnego. Kampania ruszy 2 czerwca.

Zadaniem agencji było przygotowanie kampanii, w interesujący i lekki sposób prezentującej ideę przewodnią Krajowego Programu Kulturalnego – “Kultura zmienia społeczeństwa” (taki komunikat jest zgodny z celami rozwojowymi dla Polski, postawionymi w Raporcie Polska 2030) – oraz zachęcającej Polaków do uczestnictwa w działaniach kulturalnych, które będą odbywały się na terenie całego kraju w czasie przewodnictwa Polski w Radzie Unii Europejskiej.

Spot telewizyjny pokazuje, że kontakt z kulturą sprawia, iż inaczej patrzymy na świat, inaczej odbieramy rzeczywistość i samych siebie. To historia Romana, który po obejrzeniu wystawy w muzeum “już nie jest taki sam”. Hasło przewodnie “Uwaga na kulturę! Ona naprawdę działa!” jest zarówno formą dowcipnego ostrzeżenia, jak i wezwaniem do zwrócenia szczególnej uwagi na kulturę podczas prezydencji.

W reklamach prasowych zobaczymy Romana z rodziną, a także studenta Andrzeja, któremu po wizycie w galerii puszka fasolki po bretońsku kojarzy się z puszką zupy z obrazu Warhola.

Kampania pod nazwą “Uwaga na kulturę!” rozpocznie się 2 czerwca i będzie składała się z trzech odsłon: kampanii wizerunkowej, promocji imprezy inauguracyjnej w Warszawie 1 lipca i promocji Europejskiego Kongresu Kultury, który odbędzie się we Wrocławiu w okresie 8-11 września. Szeroko zakrojona kampania będzie obejmowała spoty telewizyjne, prasę, radio, internet i outdoor.