Kraj

Cyfrowy Polsat zawiesza "TV 2 Tygodnik"

Bezpłatny TV-guide dla swoich abonentów Cyfrowy Polsat zawiesił po niespełna 8 miesiącach, bo zbankrutował jeden z partnerów.

Cyfrowy Polsat zawiesza "TV 2 Tygodnik"
Cyfrowy Polsat, operator największej w kraju platformy telewizji satelitarnej (blisko 3,5 mln abonentów) poinformował, że zawiesza wydawanie bezpłatnego TV-guide’u dla swoich abonentów.

“TV 2 Tygodnik” był wydawany od października ub.r., liczył 116 stron i był bezpłatnie dystrybuowany do 1,5 mln abonentów CP.

Operator platformy był wydawcą i właścicielem tytułu, zaś partnerami w tym projekcie byli: Ringer Axel Springer, który odpowiadał za stronę redakcyjną i pozyskiwanie reklam do magazynu oraz spółka Media Marketing Distribution, która zajmowała się produkcją, dystrybucją i pozyskiwaniem klientów reklamowych oferujących inserty, próbki towarów i inne działania marketingowe.


I to właśnie ogłoszenie upadłości przez MMD, jak informuje Cyfrowy Polsat, stało się powodem zawieszenia projektu. CP przyznaje, że prowadził rozmowy z innymi wydawcami jednak żaden  podmiot nie podjął się realizacji projektu w takim zakresie i na takich zasadach.

– Decyzję o wstrzymaniu wydawania “TV 2 Tygodnika” podejmowaliśmy z wielkim trudem, zwłaszcza że chęć jego otrzymywania zadeklarowało aż 1,5 miliona naszych abonentów. Niestety, nasz strategiczny partner, spółka MMD, nie wywiązał się z umowy, nie generował oczekiwanych przychodów reklamowych i finalnie ogłosił upadłość. Celem uruchomienia “TV 2 Tygodnika” było zwiększenie satysfakcji abonentów z naszych usług oraz zaproponowanie im narzędzia ułatwiającego korzystanie z oferty platformy. Cyfrowy Polsat nigdy nie dążył do rozwoju działalności na rynku prasowym, dlatego nie widzimy aktualnie możliwości kontynuowania projektu samodzielnie. Zgodnie z naszą długofalową strategią stawiamy na rozwój usług internetowych – mówi Dominik Libicki, prezes zarządu Cyfrowego Polsatu. – Będziemy pracować nad wznowieniem magazynu w nowym kształcie, co uwarunkowane jest nawiązaniem współpracy z wiarygodnym, rzetelnym i doświadczonym w prowadzeniu tego typu projektów prasowych partnerem – deklaruje.

Póki co Cyfrowy Polsat w czerwcu br. udostępni swoim klientom spersonalizowany elektroniczny przewodnik po programach dostarczany bezpłatnie na skrzynkę e-mail użytkownika, natomiast w drugiej połowie roku uruchomiona zostanie bezpłatna aplikacja z programem telewizyjnym na urządzenia mobilne, takie jak iPhone’y, iPady oraz inne tablety i smartfony.