Kraj

Pilsner Urquell szybuje na półkę super premium

Kompania Piwowarska realizuje plan repozycjonowania marki.

Marka Pilsner Urquell została repozycjonowana przez Kompanię Piwowarską z segmentu premium do super premium. W marcu br. zakończono produkcję tego piwa w Polsce. Teraz jest ono wytwarzane wyłącznie w Czechach w jednym browarze – Plzensky Prazdroj. Jednocześnie podwyższono cenę piwa i zaplanowano wsparcie promocyjne nowego pozycjonowania. Teraz Pilsner Urquell jest adresowany do prawdziwych koneserów piwa, którzy chcą wypić trunek, który dał początek wszystkim piwom jasnym typu pilsner.

Na razie odsłonę miała pierwsza akcja promocyjna związana z nową pozycją marki. W supermarketach premium Piotr i Paweł, Alma i Bomi do zakupu zapraszały czeskie hostessy, które komunikowały się z konsumentami w swoim rodzimym języku.

Opowiadały one m.in. o historii marki – “Rewolcie mieszczan” z roku 1838. To właśnie wtedy wzburzeni mieszczanie protestujący przeciwko złej jakości piwa wówczas podawanego zebrali się na rynku miejskim i demonstracyjnie rozbili 36 beczek piwa, dając tym samym sygnał do wybudowania nowego browaru. Cztery lata później, w 1842 roku, świętowano pojawienie się pierwszego złotego piwa – Pilsner Urquell. Przy okazji prowadzonych działań czeskie hostessy rozdawały konsumentom bezpłatną gazetę “Pivne Noviny”. Gazeta zawierała m.in. historię narodzin piwa Pilsner Urquell, ważne daty, ciekawostki na temat warzenia Pilsnera, wiadomości o piwie etc. Autorem i realizatorem akcji była poznańska agencja Data Solutions.

Premiumizacja i budowanie marż mają być w strategii Kompanii Piwowarskiej odpowiedzią na stagnację piwnego rynku. Marketer ma już duże doświadczenie w tym względzie. W ubiegłych latach udało mu się m.in. wywindować do wyższego segmentu piwa Żubr i Lech i podnieść ich cenę.