Zagranica

Starbucks chce jeszcze bardziej angażować konsumentów

Globalna sieć kawiarni chce koncentrować się na obsłudze klienta, innowacjach i personalizacji relacji.

Annie Young-Scrivner, chief marketing officer Starbucks, w wywiadzie udzielonym magazynowi “Forbes” stwierdziła, że indywidualny kontakt z klientem jest podstawą dalszego rozwoju firmy. Jej zdaniem jest to nieuniknione choćby dlatego, że w kawiarniach sieci w skali tygodnia obsługiwanych jest ok. 60 mln konsumentów w 55 krajach. Każdy z takich kontaktów generuje doświadczenie z marką i firma musi dbać o każdą taką relację.

Starbucks stawia przede wszystkim na budowę platform w internecie, za pomocą których może kontaktować się z konsumentami. W Stanach Zjednoczonych zakładka marki ma 22 mln “lajków”, 1,5 mln wielbicieli w Twitterze i blisko 30 mln fanów w mediach społecznościowych na całym świecie.

Marketer rozwija również projekt online MyStarbucksidea, w ramach którego konsumenci mogą zgłaszać pytania i sugestie dotyczące produktów oraz wyglądu i wyposażenia kawiarni.

(na podstawie “Forbes”)