Kraj

Viva Polska! rozpoczyna nadawanie całodobowego programu

Telewizyjna stacja muzyczna Viva Polska! zdecydowała się na nadawanie swojego programu przez całą dobę i odkodowanie sygnału, co pozwoli jej...

Telewizyjna stacja muzyczna Viva Polska! zdecydowała się na nadawanie swojego programu przez całą dobę i odkodowanie sygnału, co pozwoli jej na poszerzenie zasięgu. “Nasza nowa strategia związana jest z faktem, iż kanał Viva Polska! nie znalazł się w pakietach oferowanych przez nową platformę cyfrową Cyfra Plus” – mówi Monika Oomen, dyrektor programowy stacji. Odkodowanie sygnału nastąpi 10 marca br. i umożliwi stacji dotarcie do widzów platformy cyfrowej Cyfra Plus i platformy Polsatu na zasadzie wolnego, nieodpłatnego dostępu (tzw. free to air). Po odkodowaniu Viva Polska! będzie jednym z kanałów pojawiających się na obydwu platformach, jednak nie znajdzie się w ofercie programowej przedstawianej abonentom. Ponadto Viva Polska! będzie dostępna także w sieciach kablowych, które będą chciały ją wprowadzić do swojej oferty. “Poprzez odkodowanie programu chcemy maksymalizować zasięg” – mówi Dieter Gorny, prezes zarządu Viva Media AG. Poza odkodowaniem stacja postanowiła rozszerzyć od 1 kwietnia br. czas nadawania programu do 24 godz. na dobę (dotychczas nadawała przez 12 godzin, od 11 do 23). Jerzy Kuczkiewicz, prezes rady nadzorczej firmy ARBOmedia Polska, która zajmuje się pozyskiwaniem reklam dla kanału Viva Polska!, mówi, że rozszerzenie czasu nadawania po godz. 23 pozwoli reklamować piwo i prowadzone są już rozmowy w tej sprawie z browarami. Nie chciał jednak zdradzić ich nazw. “Zasadnicze założenia strategii marketingowej dotyczącej stacji Viva Polska! nie ulegną jednak zmianie” – dodaje Kuczkiewicz. Obecnie Viva Polska! jest dostępna wyłącznie w sieciach kablowych (łącznie około 2 mln gniazdek). Od br. kanał jest dostępny w sieci Multimedia, która po fuzji z gdyńskim Szel-Satem posiada około 400 tys. abonentów i jest drugą co do wielkości siecią kablową w Polsce. Dzięki sieci Multimedia Viva Polska! jest obecna w kolejnych 81 miastach w Polsce. Poza tym dostęp do kanału za pośrednictwem kabla mają m.in. abonenci telewizji Vectra (394 tys. abonentów), Aster City (380 tys.), Toya (150 tys.), Dami (110 tys.), Małopolska TVK (60 tys.) i Śląska TVK (50 tys.). Zmieni się także oprawa graficzna stacji. Nowy projekt wykonany został w niemieckiej centrali nadawcy kanału w firmie Viva Media AG. (PU, PM)