M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Telewizja Puls chce znaleźć inwestora do końca lata br.

Serwis Dzienny | 8 marca 2002, 00:00

Telewizja Puls chce znaleźć inwestora strategicznego do końca lata br. Rozmowy w tej sprawie, jak twierdzi Maciej Pawlicki, jeden z...

Telewizja Puls chce znaleźć inwestora strategicznego do końca lata br. Rozmowy w tej sprawie, jak twierdzi Maciej Pawlicki, jeden z członków zarządu TV Familijnej, właściciela koncesji stacji, są prowadzone z kilkoma firmami międzynarodowymi. Nie chce jednak zdradzić, o jakie firmy chodzi. W poszukiwaniu inwestora pomaga nadawcy Bank of America. TV Puls liczy również na pieniądze od jednego z obecnych udziałowców - Prokom Investments, który do tej pory nie wpłacił deklarowanych 10 mln dol. "Gdy Prokom wpłaci na nasze konto zaległe pieniądze, będziemy mogli normalnie funkcjonować do końca roku" - twierdzi Maciej Pawlicki. Wcześniej kredytowania nierentownej stacji odmówiło kilka banków. Zarząd stacji wprowadził na ten okres plan oszczędnościowy, który zakłada: produkcję tylko trzech programów własnych (w tym programu informacyjnego "Wydarzenia" oraz rozmów Krzysztofa Skowrońskiego i Piotra Semki). W ramach oszczędności zwolniono 30 pracowników. Obecnie w TV Puls pracuje 100 osób. Miesięczne utrzymanie stacji kosztuje ok. 5 mln zł. W ciągu roku TV Puls wydała około 13 mln dol. na zakupy i produkcję programową, kolejne 13 mln dol. na działania związane z funkcjonowaniem stacji i około 5-6 mln dol. na inne inwestycje. W ub.r. stacja zarobiła na reklamie 15,5 mln zł (źródło: AGB Polska, dane cennikowe bez sponsoringu). Wśród nawiększych reklamodawców znaleźli się: Warner Lambert, Browary Warka, Polpharma i Alcatel. W tym roku można się spodziewać niższych wpływów TV Puls. Z rozmów przeprowadzonych z domami mediowymi wynika, że klienci nie biorą pod uwagę tej stacji przy planowaniu kampanii telewizyjnych. "Nie jest dla nas priorytetem zdobywanie nowych widzów i sprzedaż reklam, ale dobre wynegocjowanie wejścia inwestorów" - mówi Pawlicki. Zarząd spółki nie jest zaniepokojony długami TV Puls, które szacowane są na 3-4 mln zł. Jedną z firm, która dotychczas nie otrzymała należności za swoją pracę, jest agencja reklamowa Publicis. Długi stacji wobec tej agencji sięgają ponad 1 mln zł. Publicis przygotowała dla stacji kampanię towarzyszacą uruchamianiu TV Puls. "Dogadaliśmy się co do spłaty tego zadłużenia" - mówi Pawlicki. (MKS, PM)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,