Zagranica

Nie liczcie na ambush marketing

Organizator olimpiady w Londynie w 2012 r. - Locog - przeprowadzi dużą kampanię informującą marki, jak zamierza zwalczać akcje ambushmarketingowe.

Kampania rozpocznie się we wrześniu, a jej celem jest zapobiegnięcie akcjom partyzanckim, które można było zobaczyć m.in. podczas mistrzostw świata w piłce nożnej w RPA w ub.r.

Niektórzy fachowcy uważają, że działania ambushmarketingowe przybiorą na sile w czasie olimpiady, gdyż rywale sponsorów będą chcieli odnieść własne korzyści w związku z tą imprezą.

Kampania podkreśli, że wkrótce pojawią się nowe obostrzenia dotyczące partyzantki marketingowej, które przybiorą formę prawną. W efekcie marki, które złamią te przepisy, mogą wylądować w sądzie.

Sponsorzy London 2012 to: Adidas, BMW, BP, British Airways, BT, EDF, Lloyds TSB, Adecco, ArcelorMittal, Cadbury, Cisco, Deloitte, Thomas Cook, UPS, Aggreko, Airwave, Atkins, The Boston Consulting Group, CBS Outdoor, Crystal CG, Eurostar, Freshfields Bruckhaus Deringer LLP, G4S, GlaxoSmithKline, Gymnova, Heineken UK, Holiday Inn, John Lewis, McCann Worldgroup, Mondo, Next, The Nielsen Company, Populous, Rapiscan Systems, Rio Tinto, Technogym, Thames Water, Ticketmaster, Trebor.

(Brandrepublic.com)