Kraj

Miesięcznik "Podróże" ukaże się w nowej formule

Magazyn turystyczny "Podróże" wydawany przez Wydawnictwo Murator od numeru kwietniowego ukaże się w nowej szacie graficznej i w nowym, poręczniejszym...

Magazyn turystyczny “Podróże” wydawany przez Wydawnictwo Murator od numeru kwietniowego ukaże się w nowej szacie graficznej i w nowym, poręczniejszym formacie. Nowa makieta ma za zadanie eksponować zdjęcia, a przy tym zachować przejrzystość informacji. Objętość pisma wzrośnie do 148 stron. Nakład zostanie podniesiony z 40 tys. (w I kwartale br.) do 55 tys. egzemplarzy. Pod względem merytorycznym “Podróże” w nowej formule to – jak powiedział Zygmunt Stępiński, redaktor naczelny pisma – “zdecydowanie więcej praktycznych informacji i porad, w tym wskazówek dotyczących organizacji wyjazdów indywidualnych”. Tematyka pisma dotyczyć będzie zarówno miejsc egzotycznych, jak też ciekawych zakątków Europy i Polski, a także sposobów realizacji taniego wypoczynku. Tematem przewodnim numeru kwietniowego staną się propozycje na najdłuższy weekend, czyli przełom kwietnia i maja. Wprowadzeniu zmian w “Podróżach” będzie towarzyszyć promocja w prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej oraz w punktach sprzedaży. Przygotował ją zespół kierowany przez Jakuba Bieleckiego z Wydawnictwa Murator. Poza tym planowana jest też m.in. aktywna promocja prenumeraty. “Podróże” do niedawna były wydawane przez Zjednoczone Przedsiębiostwa Rozrywkowe (ZPR-y), które parę miesięcy temu włączyły wszystkie swoje tytuły do Wydawnictwa Murator. Zygmunt Stępiński, naczelny “Podróży”, jest jednocześnie dyrektorem generalnym Wydawnictwa Murator. Średnia sprzedaż “Podróży” w drugim półroczu ub.r. wyniosła, jak podał wydawca, ponad 31 tys. egzemplarzy przy nakładzie 48 tys. Wpływy reklamowe miesięcznika brutto w ub.r. wyniosły 3,9 mln zł (Expert Monitor). (KP)