Kraj

Radek Miklaszewski przestanie zarządzać TBWA

Po jego odejściu z firmy agencją ma kierować Alena Suszycka, która ma łączyć nowe kompetencje z dotychczasową funkcją dyrektora zarządzającego Tequili.

Od 1 lipca br. agencja reklamowa TBWA i firma marketing services Tequila będą miały wspólną dyrektor zarządzającą. Zostanie nią dotychczasowa dyr. zarządzająca Tequili Alena Suszycka.

Według Christiana Lainera, prezesa TBWA Group Poland, obie firmy pozostają oddzielnymi podmiotami, choć będą pracowały na wspólnym rachunku zysków i strat (P&L) i będą wspólnie raportować. Nowa struktura ma być odpowiedzią na zmieniające się potrzeby rynkowe. Według Lainera w ciągu ostatniego roku kompetencje obu agencji zaczęły się pokrywać, np. często otrzymywały te same briefy.

– Zmiana pozwoli nam na wzmocnienie oferty. Z dwóch firm średniej wielkości stworzymy jeden silny organizm. Mając większy potencjał, będziemy mieć lepszy punkty wyjścia do rywalizacji o naszą pozycję w przyszłości. Z korzyścią wpłynie to też na optymalizację i lepsze zarządzanie zasobami w ramach grupy – mówi Lainer.

Lainer przyznaje jednak, że optymalizacja dotyczy nie tylko oferty, ale ma też związek z ograniczeniem kosztów. TBWA w ostatnim czasie straciła dwóch poważnych klientów sieciowych, Niveę i Marsa, oraz zakończyła lokalnie współpracę z Lukas Bankiem. Podkreśla, że duże redukcje nie będą konieczne, choć zmniejszony zostanie zespół obsługi klienta w TBWA. Lainer nie podaje jednak ani nazwisk, ani liczby osób, z którymi firma zakończy współpracę.

Radek Miklaszewski, dotychczasowy dyrektor zarządzający TBWA, zamierza rozpocząć własną działalność biznesową w dziedzinie biologii molekularnej.