Kraj

Radosław Kasyk nie jest już szefem marketingu Łomży

Jego odejście jest prawdopodobnie efektem napięć personalnych, jakie miały miejsce po połączeniu browarów Unibrew i Van Pur.

Radosław Kasyk, dotychczasowy dyrektor marketingu Browarów Regionalnych “Łomża”, dawniej Royal Unibrew Polska, rozstał się z firmą. Jego dalsze plany zawodowe nie są na razie znane. Firma nie zdecydowała jeszcze, czy będzie prowadziła rekrutację zewnętrzną na to stanowisko, czy zdecyduje się na awans wewnętrzny.

Na przełomie roku nastąpiło połączenie browarów Royal Unibrew Polska i Van Pur, który został większościowym udziałowcem, i przemianowanie na Browary Regionalne “Łomża”.

Tajemnicą poliszynela jest trwający konflikt pomiędzy obecnym zarządem (prezes Ryszard Czopik i wiceprezes Grzegorz Jankowski – obaj z Van Pura) z ekipą dawnego Royal Unibrew Polska.
Efektem tego konfliktu było odejście z firmy Beaty Pawłowskiej, byłej dyr. generalnej Royal Unibrew, która miała kierować połączoną strukturą. Niewykluczone, że brak porozumienia z nowym kierownictwem był także powodem odejścia szefa marketingu.

Funkcję dyr. marketingu Royal Unibrew Polska Kasyk objął w czerwcu 2007 r., wcześniej przez cztery lata (2003-2007) był dyrektorem marketingu w firmie reklamy zewnętrznej Ströer Polska. Przeszedł tam z innej firmy piwowarskiej Carlsberg Polska, gdzie trafił w 2001 r. wraz z przejętym przez Carlsberga Bosman Browar Szczecin, w którym od 1999 r. kierował marketingiem.

Sztandarową marką Browarów Regionalnych “Łomża” jest Łomża, która jest aktywna zarówno produktowo (patrz tutaj), jak i reklamowo (patrz tutaj). Sam producent sukcesywnie poszerzał swój udział w rynku i asortyment produktowy (patrz tutaj i tutaj).

W ub.r. redakcja “Media & Marketing Polska” przyznała Radosławowi Kasykowi tytuł Marketera Roku.

Browary Regionalne “Łomża” mają w portfolio marki: Łomża, Rybnicki Full, Strzelec, Cooler oraz Faxe, zaś Van Pur: Karpackie, Van Pur, Zlaty Hrad, Edelmeister Pilsener, 18 Extra Strong, CorteS, Śląskie, Donagger oraz Brok (kupiony zresztą w 2009 r. od Royal Unibrew).