Kraj

UEFA zaczyna sprzedaż licencjonowanych gadżetów

Już za parę dni na półkach pojawią się gadżety z logo rozgrywek piłkarskich Euro 2012.

Jako pierwsze z logo UEFA Euro 2012 pojawią się artykuły tekstylne, odzież, naczynia i artykuły szkolne. Licencjobiorcy UEFA będą mogli na swoich produktach umieszczać znak UEFA Euro 2012, ale w przeciwieństwie do sponsorów nie mają prawa w inny sposób łączyć swojej działalności z imprezą. Wyłącznym reprezentantem UEFA w zakresie licencji jest firma Warner Bros. Consumer Products.

UEFA przewidziała możliwość licencjonowania znaku w 200 kategoriach produktowych. Obecnie podpisano umowy z około 30 firmami, ale ich nazwy pozostają tajemnicą. Wiadomo, że większość kategorii jest już zajęta. Wciąż jednak wolne są takie jak pamięci pendrive, akcesoria dla zwierząt i niektóre zabawki, np. samochodziki i latawce.

Jedyną firmą, która już poinformowała o nawiązaniu współpracy z UEFA, jest sieć sklepów sportowych Intersport. Uzyskała ona status Official Sports Shop of Licensed Products.

W połowie lipca br. zostanie także ogłoszona nazwa oficjalnego detalisty. Będzie to sieć handlowa, która zorganizuje w swoich sklepach specjalne ekspozycje produktów UEFA.

Przewidziana jest parasolowa kampania reklamowa dla licencjonowanych produktów UEFA. Jej kreacją zajmie się prawdopodobnie team kreatywny Warner Bros. z Londynu, natomiast do jej realizacji UEFA może szukać domu produkcyjnego w Polsce. Swoje działania promocyjne będzie też prowadził oficjalny retailer.