M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mann i Materna skutecznie przyciągają klientów do Kredyt Banku

Maciej Burlikowski | 1 lipca 2011, 06:00

Obaj panowie nie dorównali wynikowi Szymona Majewskiego dla PKO BP, ale przecież skala tych przedsięwzięć jest nieporównywalna.

Kredyt Bank ujawnił, że przez pierwszy miesiąc trwania kampanii reklamowej rachunków Ekstrakonto Plus, które reklamują Wojciech Mann i Krzysztof Materna, otworzył 23 tys. tych kont.

To, jak twierdzą przedstawiciele banku, znacznie powyżej założeń kampanii (przed jej startem bank otwierał ok. 5-6 tys. kont w miesiącu, a dzięki kampanii liczył na podwojenie tego wyniku).

Blisko 11,7 tys., czyli 51 proc. otworzyli zupełnie nowi klienci, zaś 47 proc. – dotychczasowi klienci banku, którzy jednak nie mieli w nim konta. Jedynie 2 proc. to konwersja dotychczasowych posiadaczy kont na nowy rachunek. Bank chwali się, że dziennie otwiera od 800 do 1,2 tys. kont. Jest to ponadczterokrotny wzrost sprzedaży w porównaniu z pierwszymi miesiącami 2011 r.

– W czerwcu odnotowaliśmy historyczny wynik sprzedaży miesięcznej nowych kont – Tomasz Molenda, dyrektor departamentu marketingu Kredyt Banku, nie ukrywa zadowolenia. Do tej pory klienci zgromadzili na Ekstrakontach Plus ponad 24 mln zł.

Kampanię z udziałem Manna i Materny przygotowała dla Kredyt Banku nowo wybrana agencja reklamowa Just, która przejęła jego obsługę od G7 (o tej kampanii pisaliśmy tutaj).

Mann i Materna nie wyrównali wyniku Szymona Majewskiego, który w pierwszym miesiącu przyciągnął dla PKO BP blisko 40 tys. nowych klientów (patrz tutaj), a w następnym – kolejne 44 tys., łącznie w ciągu pierwszych dwóch miesięcy PKO otworzył 134,8 tys. kont (patrz tutaj). Trzeba jednak pamiętać, że siła obu banków jest diametralnie różna – ofensywa reklamowa PKO BP była (i jest) znacznie silniejsza niż Kredyt Banku (choć dla tego banku to i tak największa w historii kampania), nie mówiąc już o wielkości sieci sprzedaży – Kredyt Bank dysponuje 375 placówkami, PKO BP ma zaś 1,2 tys. własnych oddziałów i 1,9 tys. agencyjnych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,