Kraj

Carlsberg z Sharpem dla pubów

Jedna z pierwszych wspólnych akcji sponsorów Euro 2012 adresowana jest do kanału HoReCa.

Projekt nazywa się “Be ready for Euro” i jest rodzajem programu lojalnościowego dla pubów. Właściciele lokali, którzy podpiszą umowę z Carlsbergiem, otrzymują obok piwa pakiet wyposażenia, jak np. szklanki i stoły, a dodatkowo za dobre wyniki sprzedaży mają szansę dostać projektory i duże telewizory, które przydadzą się podczas transmisji meczów Euro 2012.

Carlsberg jest numerem trzy na polskim rynku piwa, po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec. Jest też numerem trzy na rynku HoReCa, ale tu jego udziały są słabsze niż w detalu. Sprzedaż do pubów i restauracji to ok. 20 proc. jego biznesu, w tym sprzedaż w beczkach KEG stanowi ok. 7 proc. wolumenu. Firma ma jednak nadzieję, że sponsoring Euro 2012 umocni jej pozycję w pubach.

Projekt z Sharpem to jedna z pierwszych wspólnych akcji sponsorów imprezy. Można się jednak spodziewać kolejnych działań. Wiadomo, że sponsorzy, jak Adidas, Carlsberg, Castrol, Coca-Cola. McDonald’s, Hyundai, Orange i Sharp, regularnie się spotykają, aby planować wspólne akcje.