M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mniejszy wzrost reklamy wg GroupM

( red. ) | 7 lipca 2011, 06:00

W b.r. rynek reklamy wzrośnie o 4,8 proc., mniej niź oczekiwano ze względu na katastrofy naturalne i zamieszki polityczne.

GroupM obniźa swoje tegoroczne prognozy dotyczące ryneku reklamy z 5,8 proc. do 4,8 proc. w związku z takimi wydarzeniami, jak trzęsienie ziemi w Japonii czy zawierucha polityczna na Bliskim Wschodzie.

Poprawiona prognoza ukazała się w opublikowanym właśnie przez grupę raporcie “This Year, Next Year”. Globalna wartość wydatków na media monitorowane wyniesie 506 mld dol. wobec 483 mld dol. w roku ubiegłym (raport obejmuje 70 krajów).

W roku 2012 wydatki na reklamę wyniosą 540 mld dol., o 6,8 proc. więcej niź w roku bieźącym. Czynnikami wzrostu mają być Igrzyska Olimpijskie w Londynie i wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych.

W wypadku Japonii raport zmienił prognozę z 3 proc. wzrostu na 5-proc. spadek w tym roku, co oznacza 4 mld dol. czyli 0,8 proc. globalnych wydatków reklamowych. Z kolei zamieszki na Bliskim Wschodzie bedą kosztowały świat reklamy 1,2 mld dol.

(na podst. GroupM)

Czytaj więcej na temat: