Pasaże Czerwona Torebka to nowy pomysł formatu handlowego, za którym stoi Mariusz Świtalski – twórca Biedronki i Żabki.
Chodzi o niewielkie jednokondygnacyjne pasaże handlowe, złożone z modułów o powierzchni 60 mkw. Detalista może wynająć jeden moduł lub je połączyć w większą całość. Czerwona Torebka liczy na zainteresowanie ze strony zarówno detalistów sieciowych, jak i lokalnych biznesów. Cały pasaż rozciąga się wokół parkingu. Koncept adresowany jest do małych i średnich miast, gdzie nie ma jeszcze żadnych pasaży handlowych z prawdziwego zdarzenia.
Pierwszy obiekt Czerwonej Torebki został otwarty w Żorach (województwo śląskie), kolejne 50 jest w różnych fazach budowy. Firma zapowiada, że w ciągu najbliższych 10 lat zbuduje prawie 2 tys. pasaży handlowych.
Czerwona Torebka nie planuje na razie działań komunikacyjnych do konsumentów, Przewidziana jest natomiast kampania w prasie BtoB, adresowana do potencjalnych najemców. Jej szczegóły nie są jeszcze znane.