Kraj

MEC, MediaCom i Starcom w czołówce rankingu Recma

Według zestawienia Recma za 2010 r. z top trójki wypadł ZOG, a jego miejsce zajął MediaCom Warszawa. Czołówkę domów mediowych, podobnie jak przed rokiem, otwiera MEC.

Dom mediowy MEC, według zestawienia Recma za 2010 r., jest największą agencją na polskim rynku. Jej obroty w tym okresie wyniosły 274 mln euro (2009 r. – 238 mln euro). Tuż za MEC uplasował się MediaCom Warszawa z obrotami rzędu 264 mln euro oraz Starcom – 238 mln euro. Z top trójki zestawienia wypadł ZOG, który w 2009 był na drugiej pozycji, a w 2010 r. znalazł się na czwartej z obrotami na poziomie 205 mln euro.

W pierwszej top 10 agencji mediowych znalazły się także:

5. Media Direction OMD – 181 mln euro

6. MPG – 123 mln euro

7. Media Direction PHD – 120 mln euro

8. Carat – 93 mln euro

9. Optimum Media OMD – 79 mln euro

10. Mindshare – 76 mln euro

Największą grupą negocjacyjną, według wyliczeń Recmy, pozostaje GroupM należąca do WPP, której łączne obroty wyniosły w 2010 r. 645 mln euro, a udział – 32,7 proc. Następnie znalazły się VivaKi – 525 mln euro (26,6 proc.), Omnicom Media OMG – 426 mln euro (21,6 proc.) i Mediabrands – 145 mln euro (7,4 proc.) W najnowszym zestawieniu miejscami zamieniły się Havas Media i Aegis Media, który tym razem zamyka stawkę grup negocjacyjnych.