Kraj

Google edukuje branżę FMCG

Internetowy gignat chce zwiększyć zainteresowanie swoją ofertą reklamową producentów dóbr szybkozbywalnych.

Obecnie producenci FMCG są po za pierwszą piątką klientów Google w Polsce i znacznie ustępują pod względem wykorzystania narzędzi internetowych takim barnżom jak np. finanse czy  e-commerce. Google chce to zmienić i ma zamiar raz na kwartał spotykać się z marketerami zajmującymi się FMCG i domami mediowymi, Spotkania będą miały charakter warsztatów.

Spośród narzędzi Google, w branży FMCG stosunkowo dużą popluarnością cieszy się reklama w wyszukiwarce AdWords oraz sieć Google Dispaly Network, Skromniej wygląda zainteresowanie kanałami YouTube, chociaż  pojawiły się już pierwsze projekty marek FMCG, np. dla brandu Axe z portfolio Unilevera.

Zupełną nowością jest sieć reklamy mobilnej AdMob Google i inne narzędzia mobilne. Ten obszar firma chce szczególnie wypromować wśród firm FMCG, zwłaszcza, że daje on możliwość interakcji z konsumentem przy półce.

W Google Polska, dedykowany zespół sprzedażowy dla branży FMCG działa dopiero od roku,