Przetargi

Change i Publicis rywalizują o budżet nowego ubezpieczyciela

Dwie agencje reklamowe walczą o Groupamę. W przyszłym tygodniu ruszy przetarg mediowy o budżet wart kilkanaście milionów złotych rocznie.

Polski oddział Groupamy, francuskiej firmy ubezpieczeniowej, która szykuje się do wejścia na nasz rynek prawdopodobnie z ofertą ubezpieczeń w modelu direct, czyli przez telefon i internet, wybrał dwie agencje reklamowe do finału przetargu fullservice’owego: Change i Publicis. Na początku sierpnia obie agencje otrzymają brief przetargowy, prezentacje zaplanowano na wrzesień, a rozstrzygnięcia należy się spodziewać na przełomie września i października.

W przyszłym tygodniu do 6-7 wybranych domów mediowych firma roześle zaproszenia do przetargu na obsługę swojego budżetu mediowego. Według naszych informacji wyniesie on kilkanaście milionów złotych rocznie. Ubezpieczyciel nie planuje zatrudnienia audytora mediowego do przetargu.

Przedstawiciele polskiego biura Groupamy nie komentują tych doniesień. Firma nie ujawnia także, kiedy zamierza ruszyć z komercyjną ofertą i działaniami reklamowymi.

Według danych firmy Kantar najhojniejszym reklamodawcą na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych w ub.r. ponownie była Axa Direct, oddział francuskiej firmy Avanssur, który na reklamy wydał w 2010 r. 70,3 mln zł (dane cennikowe, nie uwzględniają rabatów), minimalnie więcej niż w 2009 r. (69,8 mln zł).