Firma farmaceutyczna GlaxoSmithKline Commercial, która zaprosiła do przetargu reklamowego kilka agencji (patrz MMP24 z 20 i 31 stycznia br.), zakończyła konkurs. Według Justyny Czarnoby, odpowiadającej w GSK za PR korporacyjny i CSR, wybrana została grupa agencji preferowanych, którym będą powierzane wybrane projekty.
Czarnoba nie podała liczby i nazw agencji, z którymi w ciągu kilku najbliższych tygodni podpisze ramowe umowy o współpracy. Z naszych informacji wynika, iż jedną z tych agencji jest JWT. Ani Czarnoba, ani Andrzej Zawadzki, dyr. zarządzający JWT, nie skomentowali tych doniesień.
Przypomnijmy, że podczas przetargu firma zdecydowała o niestandardowej procedurze wyboru. Agencje zostały poproszone o przygotowanie kampanii reklamowej dla szczepionki przeciwko HPV. Miał to być rodzaj poligonu testowego dla agencji, nie było bowiem pewności, czy ta konkretnie kampania w ogóle zostanie zrealizowana, a w przetargu chodziło o całość portfolio.
W portfolio GSK Commercial są poza szczepionkami i preparatami na receptę także produkty OTC (m.in.: Cetebe, Cholinex, Cholisept, Clotrimazonum, Coldrex, Coldrex MaxGrip), suplementy diety (rodzina marek: Capivit, Cholinki, Benevit Optic, Rutinoactiv Rozgrzewanie, Rutinoscorvit), produkty stomatologiczne (pasty do zębów Aquafresh i specjalistyczne pasty do zębów, szczoteczki do zębów, płyny do płukania ust, tabletki do czyszczenia protez Corega, kremy do mocowania protez Corega), żele do higieny intymnej (Lactacyd).