Przetargi

PZL wygrał przetarg Frugo

Oznacza to, że współtwórcy sukcesu marki sprzed lat ponownie stworzą dla niej kreacje reklamowe.

Agencja PZL wygrała przetarg na obsługę reklamową marki Frugo, która powróciła na rynek w czerwcu br. Marka należy obecnie do firmy FoodCare.

Wynik tego przetargu oznacza, że PZL zajmie się ponownie obsługą Frugo. Autorami kultowych już reklam, które wspierały debiut rynkowy marki, a następnie jej sprzedaż w pierwszych latach istnienia na rynku, są Kot Przybora i Iwo Zaniewski. Najpierw realizowali reklamy dla tego brandu jako dyrektorzy kreatywni Greya, a następnie jako założyciele PZL. Ich prace zebrały prestiżowe nagrody w branżowych konkursach.

W 2000 r. udział wartościowy Frugo w rynku wzrósł do 21 proc., co dało mu pierwszą pozycję w kategorii napojów. Wspomagana znajomość marki wynosiła wówczas 96 proc., spontaniczna świadomość reklam – 60 proc., a biorąc pod uwagę wskaźnik “staje się coraz bardziej popularny”, Frugo wyprzedzało takie marki, jak Coca-Cola i Pepsi (źródło: MB SMG/KRC). Marka pojawiła się na polskim rynku w 1996 r.

Elżbieta Socha z biura prasowego FoodCare nie podała nazw pozostałych agencji biorących udział w przetargu. Potwierdziła natomiast, że obsługujący ich dom mediowy MindShare zajmie się również marką Frugo. Socha nie mogła określić terminu startu pierwszych działań marketingowych.

Poniżej przedstawiamy kreację PZL nagrodzoną Grand Prix w konkursie Kreatura 2002/2003 pt. “Korzeń i Liść”.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2Fxaaduvx9z9Y%22%7D