Agencja PZL wygrała przetarg na obsługę reklamową marki Frugo, która powróciła na rynek w czerwcu br. Marka należy obecnie do firmy FoodCare.
Wynik tego przetargu oznacza, że PZL zajmie się ponownie obsługą Frugo. Autorami kultowych już reklam, które wspierały debiut rynkowy marki, a następnie jej sprzedaż w pierwszych latach istnienia na rynku, są Kot Przybora i Iwo Zaniewski. Najpierw realizowali reklamy dla tego brandu jako dyrektorzy kreatywni Greya, a następnie jako założyciele PZL. Ich prace zebrały prestiżowe nagrody w branżowych konkursach.
W 2000 r. udział wartościowy Frugo w rynku wzrósł do 21 proc., co dało mu pierwszą pozycję w kategorii napojów. Wspomagana znajomość marki wynosiła wówczas 96 proc., spontaniczna świadomość reklam – 60 proc., a biorąc pod uwagę wskaźnik “staje się coraz bardziej popularny”, Frugo wyprzedzało takie marki, jak Coca-Cola i Pepsi (źródło: MB SMG/KRC). Marka pojawiła się na polskim rynku w 1996 r.
Elżbieta Socha z biura prasowego FoodCare nie podała nazw pozostałych agencji biorących udział w przetargu. Potwierdziła natomiast, że obsługujący ich dom mediowy MindShare zajmie się również marką Frugo. Socha nie mogła określić terminu startu pierwszych działań marketingowych.
Poniżej przedstawiamy kreację PZL nagrodzoną Grand Prix w konkursie Kreatura 2002/2003 pt. “Korzeń i Liść”.