Zagranica

Razorfish globalnie dla kolejnych marek Unilevera

Marketer wybrał globalną agencję dla brandów Surf i Dove Hair.

Unilever wybrał Razorfish (Publicis Groupe) na globalną agencję interaktywną do obsługi dwóch marek: Surf (detergenty) i Dove Hair (kosmetyki do pielęgnacji włosów). Agencja będzie odpowiedzialna za wprowadzanie brandów na nowe rynki oraz za debiut nowych produktów.

Razorfish pozyskała obsługę obu marek koncernu w dwóch niezależnych przetargach, rywalizując m.in. z firmami: AKQA, SapientNitro i Euro RSCG (Havas). Kreację dla marki Dove przygotowuje Ogilvy & Mather (WPP), zaś dla Surf – Bartle Bogle Hegarty (Publicis Groupe).

Razorfish jest jedną z największych międzynarodowych agencji digital, z przychodami rzędu 406 mln dol. za 2010 r. (dane na podstawie Ad Age Data Center). Pracuje już dla innych marek Unilevera: Axe, Lipton, Rexona i Signal. Dzięki nowo pozyskanym budżetom agencja Razorfish może zostać jednym z największych beneficjentów marketingowych działań koncernu, wespół z Bartle Bogle Hegarty.

W ostatnim czasie Unilever połączył obsługę interaktywną niektórych marek z kreatywną w ramach kooperujących sieci agencyjnych. Tak stało się w przypadku globalnej obsługi digital Flora/Becel – pozyskała ją Tribal DDB (należąca do tego samego holdingu – Omnicom – agencja DDB jest strategiczno-kreatywnym partnerem brandu), a straciła Ogilvy. Zmiana dotyczyła również marek Cif i Sunlight na niektórych rynkach – obsługę interaktywną przesunięto z Huge do Lowe & Partners (obie agencje należą do Interpublic).

(na podst. www.adage.com)