Kraj

T-Mobile będzie sponsorem Ekstraklasy

Za prawa do tytułu operator zapłaci 60 mln zł przez trzy lata.

T-Mobile będzie sponsorem Ekstraklasy
Według nieoficjalnych informacji Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci komórkowej T-Mobile (dawniej: Era), wynegocjowała z zarządem spółki Ekstraklasa SA warunki, na jakich T-Mobile będzie sponsorem tytularnym rozgrywek Ekstraklasy od najbliższego sezonu przez trzy kolejne lata. Pakiet sponsora tytularnego kosztuje firmę 20 mln zł rocznie, czyli T-Mobile zapłaci klubom 60 mln zł w ciągu trzech lat.

Zbigniew Lazar, rzecznik PTC, powiedział nam wczoraj tylko tyle, że na obecnie żadna umowa nie została jeszcze podpisana. Nie chciał natomiast komentować kwestii finansowych, określając je spekulacjami.
Wczoraj miała się odbyć konferencja, na której Ekstraklasa miała zaprezentować swego nowego sponsora tytularnego, została ona jednak odwołana bez podania powodów i przesunięta na nieokreślony termin.

T-Mobile będzie sponsorem Ekstraklasy
O tym, że T-Mobile rozmawia z Ekstraklasą na temat pakietu sponsorskiego, pisaliśmy już w MMP24 2 czerwca br.

Przypomnijmy, że Ekstraklasa nie miała sponsora tytularnego od trzech sezonów. W połowie 2008 r. ze współpracy wycofał się PTK Centertel, operator sieci komórkowej Orange (Grupa Telekomunikacji Polskiej SA), tłumacząc to niesprzyjającą atmosferą wokół rodzimej piłki, a przede wszystkim wygórowanymi żądaniami finansowymi ze strony klubów. Orange był sponsorem Ekstraklasy przez trzy lata i według nieoficjalnych informacji płacił klubom po 10 mln zł rocznie.

Telekomunikacja Polska jest sponsorem narodowej reprezentacji piłkarskiej (czyli kadry Franciszka Smudy) i sponsorem (technicznym) Euro 2012. Natomiast firma Orange (należąca do France Telecom, właściciela TP SA) została partnerem Euro 2012 w 11 europejskich krajach, w których operuje (poza Polską i Francją są to:, Wielka Brytania, Hiszpania, Słowacja, Austria, Szwajcaria, Luksemburg, Rumunia, Mołdawia i Armenia) i w których ma łącznie 85 mln użytkowników.

(współpraca JD)