Zagranica

Comcast-NBC dzieli budżet mediowy

Jego obsługą zajmą się agencje z grup WPP i Publicis.

Amerykańska firma Comcast-NBC rozstrzygnęła przetarg na obsługę budżetu mediowego szacowanego na 1,4 mld dol. rocznie. Zajmą się nim agencje z dwóch różnych holdingów reklamowych: Publicis i WPP, a nie – jak spodziewano się – z jednego.

Należące do Publicis Groupe domy mediowe MediaVest i Starcom będą obsługiwały telewizję kablową i stacje tematyczne Comcastu (MediaVest pracował do tej pory przy biznesie kablowym operatora). Z kolei budżet NBC Universal trafi do GroupM (WPP), która będzie także odpowiadać za obsługę tego klienta na rynkach międzynarodowych. W Stanach Zjednoczonych dla NBC Universal będzie pracować Maxus.

Podział budżetu mediowego między dwie grupy reklamowe jest odejściem od pierwotnego zamierzenia Comcast-NBC, w myśl którego miała nastąpić konsolidacja w jednym holdingu. U podstaw takiego założenia leżało wiele sytuacji konfliktowych budżetów w agencjach pracujących dla różnych dywizji (studia filmowe, sieci kablowe, stacje tematyczne) Comcastu i NBC jeszcze jako oddzielnych firm (Comcast kupił 51 proc. udziałów w NBC Universal; fuzję oficjalnie zatwierdzono pod koniec stycznia br.).

Do przetargu zaproszono wszystkie pracujące dotychczas dla Comcastu i NBC Universal agencje, tj.: OMD (obsługiwał Universal Studios w USA od 1999 r.), MediaVest (pracował dla Comcastu od 2006 r.), Horizon (niezależny dom mediowy) i Fallon z grupy Publicis (związane z NBC Universal TV w USA od 2005 r.). W finale konkursu uczestniczyły m.in. Publicis, GroupM oraz Horizon Media (hybrydowa struktura związana z należącą do Omnicom Group siecią OMD).

W 2010 r. Comcast Corp. (łącznie z markami NBC Universal) wydał na media 1,43 mld dol. (dane: Kantar Media).

(na podst. www.adage.com)