Kraj

Red Bull Mobile nową marką w ofercie Play

Sieć komórkowa Play została partnerem firmy Red Bull i wprowadzi na polski rynek telekomunikacyjny nową markę Red Bull Mobile.

Red Bull Mobile nową marką w ofercie Play
P4, operator sieci komórkowej Play, zawarł umowę z austriacką firmą Red Bull GmbH, właścicielem marki napojów energetycznych Red Bull (w Polsce reprezentowaną przez Red Bull Polska) i wprowadzi na rynek ofertę telekomunikacyjną (kompleksowe taryfy – połączenia głosowe, mobilny internet, a nawet dedykowane i brandowane marką Red Bull telefony) pod nazwą Red Bull Mobile.

Za przygotowanie oferty, marketing, sprzedaż i obsługę klientów oferty Red Bull Mobile będzie odpowiadał Play. Strony nie ujawniają długości i wartości zawartego kontraktu oraz zasad wzajemnych rozliczeń.

Użytkownicy oferty Red Bull Mobile (w Playu) będą mogli wygrywać ekskluzywne wejściówki na eventy Red Bulla, puszki napojów, dostawać magazyn “Red Bulletin”, a także uzyskają dostęp do kontentu wyprodukowanego przez Red Bulla (filmy, zdjęcia, aplikacje, gry, tapety, dzwonki itp.).

Szczegóły oferty Red Bull Mobile zostaną ujawnione 6 sierpnia podczas zawodów Red Bull X-Fighters w Poznaniu. Komercyjna oferta ma być gotowa w ciągu najbliższych tygodni. P4 nie ujawnia, jakiej wielkości sprzedaży tej oferty się spodziewa, przedstawiciele spółki oczekują jednak, że będzie ona “znacząca”.

Energetyki Red Bulla sprzedawane są w Polsce od 1995 r. Wiosną tego roku marka odzyskała pozycję wartościowego lidera rynku utraconą kilka lat temu na rzecz napojów Tiger oferowanych w znacząco niższej cenie (to efekt konfliktu między Dariuszem “Tigerem” Michalczewskim a firmą FoodCare, producentem napoju, oraz Maspex Wadowice, z którą porozumiał się Michalczewski i która produkuje i sprzedaje “nowego” Tigera). Obecnie Red Bull ma 21,1 proc. udziałów wartościowych w krajowym rynku energetyków (według danych ACNielsena), który wart jest ok. 700 mln zł rocznie.

Niedawno Play ujawnił, że na początku lipca przekroczył liczbę 6 mln klientów, co daje mu, według wyliczeń operatora, już ponad 12 proc. rynku komórkowego w kraju (więcej w MMP24 z 21 lipca br.).

Firma Red Bull wprowadziła dotychczas ofertę telekomunikacyjną we współpracy z operatorami w pięciu krajach: w 2008 r. w Austrii (obecnie jedną piątą sprzedaży abonamentów A1 Telekom stanowi oferta Red Bull Mobile), w 2009 r. w Szwajcarii (z firmą telekomunikacyjną Sunrise), w ub.r. na Węgrzech (z firmą Telenor), a w tym roku w RPA (z firmą Cell C – w lutym) i w Belgii (z operatorem Mobistar – w kwietniu).

W Szwajcarii Red Bull Mobile reklamował się m.in. w telewizji za pomocą spotów, w których występowała amerykańska mistrzyni narciarstwa alpejskiego Lindsey Vonn, a na Węgrzech z Sebastianem Vettelem, niemieckim kierowcą wyścigowym, ubiegłorocznym mistrzem świata Formuły 1. Red Bull jest sponsorem zespołu Formuły 1, w którym drugim, obok Vettela, kierowcą jest Mark Webber. Producent napojów jest też m.in. organizatorem pokazów akrobacji lotniczych, wyścigów i pokazów akrobacji motocrossowych, angażuje się również m.in. w sporty zimowe i wodne.

(współpraca BG)