Google, gigant rynku online, wprowadza na rynek amerykański nowe rozwiązanie handlowe z myślą o klientach biznesowych – kartę kredytową AdWords Business. Ma ona pomóc w utrzymywaniu wielkości sprzedaży usług online w obliczu rosnącej konkurencji ze strony Yahoo i Microsoftu.
Nowy produkt może być wykorzystany jedynie do kupna reklam wyszukiwarkowych w Google. Oprocentowanie karty wynosi 8,99 proc. (jak podaje CreditCards.com, średnia stopa oprocentowania kart biznesowych wynosi w USA 12,91 proc.).
Jak twierdzi Claire Johnson, wiceprezes odpowiedzialny za globalną sprzedaż w Google, karta ma być ułatwieniem dla małych i średnich przedsiębiorstw zainteresowanych reklamowaniem się w przeglądarce, a czasowo, np. w wakacje, niemających na to środków finansowych.
Google prowadzi testy nowego produktu z małą grupą wybranych firm w USA.
Przychody Google z rynku amerykańskiego wyniosły w 2010 r. 29,3 mld dol. 96 proc. tej kwoty stanowiły wpływy z reklam wyszukiwarkowych. Według danych ComScore Google kontroluje około dwóch trzecich rynku wyszukiwarkowego w USA.
(na podst. www.warc.com)