Kraj

Facebook liderem odsłon w czerwcu

Według danych ARBO użytkownicy Facebooka wygenerowali 4,4 mld odsłon w ciągu ubiegłego miesiąca. W top 3 serwisów z największą liczbą odsłon są jeszcze Nk.pl i Allegro.pl, którego wyniki znacząco różnią się od danych Megapanelu.

W czerwcu br. Facebook.com zanotował najwyższą w Polsce liczbę odsłon – wynika z danych ARBOinteractive (jego jednostka FacebookNOW jest brokerem reklamowym serwisu w Polsce) za Facebook Inc. Użytkownicy wygenerowali ich ponad 4,4 mld (Google DoubleClick AdPlanner, czerwiec 2011). Nasz kraj plasuje się na 23. pozycji na świecie wśród państw o największej dynamice wzrostu zainteresowania Facebookiem. Polacy spędzają w nim 27 minut dziennie, a ponad połowa jest zalogowana w serwisie codziennie.

Drugie miejsce w zestawieniu Google zajmuje polski portal społecznościowy Nk.pl, który zanotował 4 mld odsłon. Polskie Badania Internetu w Megapanelu za maj br. nie podały liczby odsłon Facebooka i Nk.pl, gdyż oba serwisy nie są objęte audytem site-centric.

Na trzecim miejscu uplasował się według metodologii Google DoubleClick AdPlanner serwis aukcyjny Allegro.pl z wynikiem 3,6 mld odsłon. Z kolei w Megapanelu za maj br. w drzewku e-commerce Allegro.pl uzyskało znacznie większą liczbę odsłon – 4,5 mld. Za serwisem aukcyjnym znalazł się Onet.pl z 3 mld odsłon.