Kraj

Biedronka rośnie w siłę

Polskie ramię grupy Jeronimo Martins odnotowało rewelacyjne rezultaty w pierwszej połowie roku - poinformowała spółka w komunikacie giełdowym.

Sprzedaż Biedronki to już 59,9 proc. sprzedaży portugalskiej firmy Jeronimo Martins, a w pierwszej połowie ub.r. było to 54,9 proc. Co bardziej istotne, Biedronka odnotowała 26,6-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do I połowy ub.r.; nie licząc nowych sklepów (like-for-like), było to 16,0 proc.

Spółka podzieliła się nawet informacjami o marży Biedronki, która wzrosła w omawianym okresie z 6,6 proc. do 7,3 proc. Wartość średniego koszyka zakupów powiększyła się o 6 proc., a częstotliwość wizyt – o 10 proc. (dane like-for-like).

W pierwszej połowie br. sieć uruchomiła 63 sklepy i odnowiła 24. Obecnie detalista ma w Polsce 1,7 tys. placówek. W całym roku ma powstać razem 200 sklepów Biedronki, inwestycje pochłoną ok. 75 proc. z całego budżetu inwestycyjnego Jeronimo Martins, który wynosi 450 mln euro.