Zagranica

Francuscy producenci wina zwiększają swój budżet reklamowy

Producenci wina z regionu Bordeaux w obliczu rosnącej konkurencji ze strony winnic australijskich, kalifornijskich, chilijskich i południowoafrykańskich zdecydowali o zmianie...

Producenci wina z regionu Bordeaux w obliczu rosnącej konkurencji ze strony winnic australijskich, kalifornijskich, chilijskich i południowoafrykańskich zdecydowali o zmianie globalnej strategii reklamowej i marketingowej. Conseil Interprofessionel du Vin de Bordeaux (CIVB) podwoi swoje wydatki reklamowe do 30 mln dol. Rozszerzoną akcją marketingową objęte zostaną Belgia, Kanada, Niemcy, Japonia, Holandia, Szwajcaria, Wielka Brytania oraz USA – kraje, do których eksportowana jest nawiększa ilość win Bordeaux. Paryskie biuro nowojorskiej agencji reklamowej Frierson Mee & Partners będzie odpowiadać za kampanię reklamową francuskich producentów wina. Rozpocznie się ona we wrześniu br., wprowadzając na rynek nowe logo i slogan “Bordeaux, Experience a World of Finess”. Eksport win z regionu Bordeaux w 2001 r. zmniejszył się o 3 proc., do około 2,11 mln hektolitrów, co stanowi 37 proc. całej sprzedaży regionu.