Kraj

MTV Networks Europe wprowadza kolejny kanał do Polski

Kolejny kanał muzyczny z rodziny MTV rusza w lipcu br. Polskojęzyczna wersja europejskiego kanału VH1 przeznaczona będzie dla odbiorców powyżej...

Kolejny kanał muzyczny z rodziny MTV rusza w lipcu br. Polskojęzyczna wersja europejskiego kanału VH1 przeznaczona będzie dla odbiorców powyżej 25. roku życia. “Zdecydowaliśmy się na modyfikację nazwy lokalnej ze względu na dobrą rozpoznawalność brandu MTV na rynku polskim” – powiedział Brent Hansen, prezes i dyrektor zarządzający MTV Networks Europe. Oficjalny launch kanału będzie miał miejsce w Krakowie. Obecnie trwają rozmowy z potencjalnymi sponsorami, m.in. firmą kosmetyczną Londa Polska. Uruchomienie polskiej wersji VH1 było zapowiadane od ponad roku, a powodem kolejnych przesunięć była, według Hansena i Simona Guilda, dyrektora operacyjnego MTV Networks Europe, m.in. spodziewana fuzja platform cyfrowych Wizja i Cyfra Plus. Nie zapadły jeszcze decyzje co do zatrudnienia nowych prezenterów. “Decyzje o nowych pracownikach leżą w gestii lokalnego managementu” – powiedział Hansen. W planach MTV Networks Europe jest również uruchomienie w 2002 r. dwóch kolejnych lokalnych stacji MTV na terenie Europy Wschodniej. Przypomnijmy, że w wyniku fuzji platform cyfrowych z ramówki zniknęły dwa kanały tematyczne MTV: MTV2 (muzyka alternatywna) oraz MTV Base (soul, rap, r’n’b). Powodem takiej decyzji były ograniczenia programowe nowej Cyfry Plus dotyczące poszczególnych kanałów tematycznych nadawanych na platformie. W nowej ramówce nie znalazła się także konkurencja MTV na polskim rynku – stacja Viva Polska, która od niedawna nadaje polskojęzyczną wersję programów przez całą dobę w systemie odkodowanym. “Decyzja Vivy o odkodowaniu sygnału nie stanowi zagrożenia dla oglądalności MTV Polska. Dowodem są wyniki badań AGB Polska dotyczące oglądalności obu stacji oraz Vivy niemieckiej” – skomentowała Iza Miejłuk, dyrektor marketingu i PR w MTV Polska. Według badań AGB za 2001 r. wielkość widowni MTV Polska i Vivy Polska wyrażana liczbowo (AMR) kształtuje się następująco: MTV Polska – 15,72 tys., Viva Polska – 14,25. Wyniki oglądalności obu programów znacznie polepszyły się na korzyść MTV Polska w ciągu ostatnich dwóch miesięcy ub.r. (AO, JD)