Kraj

TVP chce częstszych i krótszych bloków reklamowych

Prezes TVP chciałby skrócić czas bloków reklamowych, a w zamian zwiększyć ich liczbę. Zamierza też intensyfikować działania TVP w obszarze product placementu.

Juliusz Braun, prezes TVP SA, zapowiada, że telewizja będzie dążyła do częstszych i krótszych bloków reklamowych. W związku z tym w programmingu stacji należy się spodziewać więcej formatów, które będą pozwalały telewizji publicznej na emisję bloków.

Przypomnijmy, że TVP nie ma prawa przerywać np. filmów blokami reklamowymi. Obecnie ustawowe 12 minut emisji reklam na godzinę jest w najlepszych momentach wykorzystywane niemal w całości.

– Obecnie emisja dwugodzinnego filmu to katastrofa ekonomiczna dla stacji – mówi Braun.

Strategia reklamowa TVP zakłada też maksymalizację działań typu product placement, które od niedawna zostało zalegalizowane. Według szacunków TVP prognozowane przychody reklamowe telewizji mają wynieść ok. 1,1 mld zł, a łączny wynik spółki ma osiągnąć poziom 1,5 mld zł. Braun oczekuje, że 2011 zamknie się na podobnym poziomie jak ub.r. lub z niewielkim spadkiem.

Przypomnijmy, że TVP właśnie przechodzi z badania TNS OBOP na Nielsen Audience Measurement.

W odniesieniu do spadków udziałów przede wszystkim TVP1 Braun zapowiedział, że jesienią tego roku telewizja będzie się starała zatrzymać ten trend. Według danych za lipiec udział w widowni komercyjnej  TVP1 wyniósł 12,1 proc., a rok wcześniej – 16,4 proc. (TVP2 spadła z 13,7 proc. do 11,0 proc.).