Kraj

Większe przychody i mniejszy zysk Agory w I półroczu

Cały czas traci prasa - zarówno dzienniki, jak i magazyny, zyskują zaś pozostałe media: internet, outdoor, radio i kino.

Grupa Agora po pierwszych sześciu miesiącach tego roku wypracowała przychody na poziomie 615,1 mln zł. Jest to wynik lepszy o 16,2 proc. od I półrocza 2010 r. Zysk netto spółki wyniósł 28,6 mln zł i jest niższy o ponad 30 proc. od wyniku w analogicznym okresie ub.r. – 41,9 mln zł.

Całościowa sprzedaż reklam w mediach Agory wyniosła w I półroczu br. 352,1 mln zł (spadek o 0,8 proc.), sprzedaż wydawnictw – 100,4 mln zł (spadek o 4,3 proc.), sprzedaż biletów do kin – 69,5 mln zł, a pozostała sprzedaż – 93,1 mln zł (wzrost o 34 proc.).

Spadki przychodów zanotował pion prasowy. Sprzedaż reklam w “Gazecie Wyborczej” wyniosła 132,2 mln zł (spadek o 16,8 proc.), a sprzedaż egzemplarzowa – 65,7 mln zł (spadek o 10,6 proc.). Udział tytułu w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 37,5 proc. Przychody pionu prasa bezpłatna ze sprzedaży reklam wyniosły 14,5 mln zł (spadek o 9,4 proc.). Wpływy dziennika “Metro” z ogłoszeń wymiarowych spadły o około 8 proc., a udział bezpłatnej gazety Agory w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł około 4 proc.

Przychody segmentu czasopism wyniosły 38,8 mln zł i obniżyły się o 10,4 proc.

Wpływy segmentu internet wzrosły o 17,6 proc., do 55,4 mln zł, w tym przychody z reklam internetowych zwiększyły się o 25,9 proc. przy wzroście wydatków na reklamę graficzną i e-mail marketing na całym rynku o prawie 16,5 proc.

Grupa AMS zwiększyła przychody z reklam o 6,5 proc., do 83,9 mln zł przy spadku wydatków na reklamę zewnętrzną na całym rynku o prawie 3 proc.

Segment radiowy poprawił wynik o 12,2 proc., do 40,6 mln zł.

Liczba biletów sprzedanych do kin grupy Helios wzrosła o 8,5 proc. Przychody grupy Helios były wyższe niż rok wcześniej i wyniosły 94,8 mln zł.

Agora wprowadziła korektę do estymacji wydatków w tym roku w segmentach radiowym i internetowym. Według szacunków spółki wartość wydatków na reklamę w radiu wzrośnie o 7-9 proc. w 2011 r. (poprzednio podawane szacunki zakładały wzrost na poziomie 3-5 proc.), a w przypadku internetu – o 13-17 proc. (poprzednio: 13-15 proc.). Cały rynek reklamy ma wzrosnąć o 3-5 proc.